Consumenten in het social media tijdperk hebben anno 2018 heel goed door wanneer marketing inspanningen niet echt eerlijk zijn en hebben nu ook de middelen om hun positieve en negatieve reacties op campagnes razendsnel te verspreiden over een grote groep andere consumenten. Een goede cause related marketing campagne moet dan ook minimaal voldoen aan de volgende eisen:

  1. Het doel moet passen bij het merk. Consumenten moeten een begrijpelijk verband zien tussen het goede doel en het merk of product/dienst
  2. Authenticiteit. Laat het bedrijf ook echt in alles zien dat het de waardes van het social responsibility program ook echt onderschrijft en dat het niet alleen een marketing verhaal is.
  3. Transparantie. Laat exact zien hoeveel geld (welk percentage) naar het doel gaat, hoe en wanneer.
  4. Unique Selling point. Onderscheid in je ondersteuning van het goede doel met unieke toevoeging van waarde aan je product/ dienst

De stichting WinWinCompany helpt partner-ondernemers met een goede cause related marketing strategie want;

Wij geloven in het samengaan van ondernemen en maatschappelijk bijdragen. Wij hebben als doel om een win-win situatie te creëren voor klanten, omgeving en henzelf en ondersteunen ondernemers bij het realiseren hiervan.

Onderdeel van de stichting WinWinCompany is het online platform ‘JaWijDoenMee’ waarin dit geloof en deze missie volledig tot zijn recht komen. Door middel van dit online platform krijgen ondernemers met maatschappelijke doelstellingen de mogelijkheid hun producten aan te bieden aan een publiek dat niet alleen kwaliteit wil, maar ook actief wil bijdragen aan een betere samenleving.

De producten van de ondernemers worden namelijk gekoppeld aan een goed doel en gaat er een deel van het aankoopbedrag naar dit goede doel. Dit levert zelfs een win-win-win situatie op; de ondernemer, de consument en de maatschappij doen er hun voordeel mee.